Apua vahinkotilanteessa sinulle ja perheellesi

Katso tarkemmat ohjeet eri vahinkotilanteisiin ja tee tarvittaessa vahinkoilmoitus.

Ilmoita sairaudesta tai tapaturmasta Ifin terveysavussa jo ennen lääkärikäyntiä, niin pääsemme parhaiten auttamaan sinua. Palvelu on käytössäsi 24/7.

Sairaus tai tapaturma - oma tai lapsen vakuutus

Tarvitsetko lääkäriä tai onko lapsesi kipeä? Ilmoita sairaudesta tai tapaturmasta Ifin terveysavussa jo ennen lääkärissä käyntiä. Tai hae korvausta itse maksamistasi hoitokuluista.

Ilmoita omasta tai lapsesi sairaudesta tai tapaturmasta

  1. Ilmoita sairaudesta tai tapaturmasta Tee ilmoitus Ifin terveysavussa ennen lääkärissä käyntiä. Siirry Ifin terveysapuun
  2. Terveysapu vastaa sinulle heti 24/7 Saat nopeasti tiedon korvauksestasi ja omavastuustasi.
  3. Terveysapu ohjaa sinut eteenpäin Pääset varaamaan ajan lääkäriasemalle. Vaihtoehtoisesti voit siirtyä hoitamaan sairauttasi etälääkärille tai keskustelemaan tapaturmasi hoidosta sairaanhoitajan kanssa 24/7.

Kun menet terveysavun jälkeen käymään lääkärissä

Käytä Ifin suorakorvausta, jolloin lääkäriasema ilmoittaa kulut Ifille puolestasi ja sinä maksat useimmiten pelkän omavastuun. Suorakorvausta käytät näyttämällä Kela-korttiasi kassalla ja kertomalla, että haluat käyttää Ifin suorakorvausta.

Joskus lääkärikäynnin kuluja ei voi hoitaa suorakorvauksen kautta – maksa tällöin lääkärikulut ensin itse. Korvaushakemuksesi on kuitenkin jo lähtenyt Ifiin ja korvausneuvojamme jatkaa asiasi käsittelyä.

Lue lisää Ifin terveysavusta ja suorakorvauksesta

Korvauksen hakeminen sairauden tai tapaturman hoitokuluista

  1. Ilmoita maksamistasi hoito- ja lääkekuluista Hae korvausta uuden sairauden tai tapaturman lääkärikuluista ja lääkkeistä. Hae korvausta
  2. Ilmoita jatkokuluja aiempaan vahinkoon Jos sinulle on syntynyt uusia kuluja jo aiemmin ilmoitettuun sairauteen tai tapaturmaan liittyen. Jatkokulut
  3. Seuraa vahinkoasiasi etenemistä Näet vahinkoasiasi tilanteen Omilla sivuilla tai If Mobiilissa kohdassa Omat vahingot.
  4. Korvauspäätös Saat korvauspäätöksen ja maksamme mahdolliset korvaukset tilillesi.

Lisätietoa hoitokulujen korvaamisesta

Mitä sairauden ja tapaturman hoitokuluja korvataan? Miten saan maksusitoumuksen?

Lue lisää hoitokulujen korvaamisesta

Toimintaohjeet muihin tilanteisiin

Matkaan tai matkustamiseen liittyvä vahinko

Katso toimintaohjeet eri tilanteisiin ja korvauksen hakemiseen matkavakuutuksesta.

Muu henkilövahinko

Jos olet hakemassa korvausta henkivakuutuksesta tai toimeentulovakuutuksesta, kuten esimerkiksi vakavasta sairaudesta, pysyvästä haitasta tai työkyvyttömyydestä. Tai jos olet huolimattomuudellasi aiheuttanut toiselle vahinkoa, tai epäilet joutuneesi identiteettivarkauden uhriksi.

Usein kysyttyjä kysymyksiä

Kuinka kauan vahinkoilmoitukseni käsittely kestää?

Vahinkoasiasi käsittely voi kestää kauemmin, jos tarvitsemme lisätietoja korvauspäätöksen tekemistä varten. Joskus meillä voi olla paljon korvaushakemuksia jonossa. Voit tarkistaa käsittelyaikojen tämänhetkisen tilanteen asiakaspalvelusivulta.

Uusi yhteydenotto ei nopeuta vahinkoasiasi käsittelyä. Ilmoitamme sinulle heti, kun vahinkoasiasi käsittely on edennyt.

Katso korvaushakemusten käsittelyajat

Hei! Oliko tällä sivulla oleva tieto sinulle hyödyllistä?

Sivun sisältö oli hyödyllistä

Älä kirjoita palautteeseen henkilötietoja, kuten nimeä, puhelinnumeroa, sähköpostia, osoitetta tai muita arkaluonteisia tietoja.

Et voi hoitaa vakuutusasioitasi tai jättää yhteydenottopyyntöä tämän palautelomakkeen kautta. Emme voi vastata jättämääsi palautteeseen. Jos haluat vastauksen, lähetäthän meille viestin Omien sivujen kautta.

* Pakollinen kenttä
Lomake lähetetään...