Omaisuusvahinko

Toimintaohjeet yrityksen kiinteistölle, irtaimistolle tai muulle omaisuudelle sattuneisiin vahinkoihin.

Korvauksen hakeminen

Tee vahinkoilmoitus käytössäsi olevassa verkkopalvelussa.

Jos olet hakemassa korvausta kotivakuutuksesta, katso toimintaohjeet henkilöasiakkaille.

Näin omaisuusvahinkojen käsittely etenee

Lue, kuinka korvauskäsittelymme etenee vaihe vaiheelta - vahingon ilmoittamisesta tilanteen korjaamiseen.

  • 1

    Tee vahinkoilmoitus

    Tee ilmoitus mahdollisimman pian, viimeistään 12 kk kuluttua vahingon havaitsemisesta.

  • 2

    Vahinkokäsittely alkaa

    Tarvitsemme kuvauksen tapahtuneesta sekä muun vahingon selvittämistä helpottavan materiaalin.

  • 3

    Korvauspäätös kuukauden sisällä

    Vahingon laajuuden selvittyä kerromme, mitä vakuutus korvaa. Autamme tarvittaessa myös urakoitsijan valinnassa. Omavastuu jää vakuutetun maksettavaksi.

  • 4

    Vahingon korjaus

    Vahinko on pyrittävä korjaamaan mahdollisimman ripeästi sen havaitsemisesta. Asiakas tilaa korjaustyön itse.

  • 5

    Urakoitsija

    Urakoitsija vastaa siitä, että työ tehdään oikein ja antaa siitä takuun. Urakoitsija pitää asiakkaan ja Ifin ajan tasalla vahingon laajuudesta sekä tilanteen muutoksista.

  • 6

    Me autamme

    Jos haluat lisätietoja korvauskäsittelystämme, soita 010 19 16 00 tai lähetä sähköpostia osoitteeseen yritysten.omaisuuskorvaukset@if.fi.

Muista myös nämä

Me autamme

Soita meille

010 19 16 00

Lähetä sähköpostia

yritysten.omaisuuskorvaukset@if.fi

Viite aihekenttään:
Vahinkonumero