Jos puhelimesi tai tablettisi on rikkoutunut, kastunut tai varastettu

Rikkinäisen laitteen voi useimmiten korjata, jolloin siinä olevat kuvat, viestit, tiedostot ja ohjelmat on mahdollista pelastaa. Yhteistyökumppanimme auttavat kunnostamaan laitteesi.

  • Puhelimeesi asennetaan huollon yhteydessä ilmainen panssarilasi, jos se on laitemerkille mahdollista.

  • Yhteistyökumppanimme tarjoavat lainalaitteita korjauksen ajaksi.

  • Voit lähettää rikkinäisen laitteesi korjattavaksi ilman postikuluja.

Mitä korvataan?

  • Laaja kotivakuutus korvaa äkillisesti ja yllättäen rikkoutuneen laitteesi.
  • Perustason kotivakuutus korvaa varastetun laitteen.
  • Laitteen ikä ja kotivakuutuksen omavastuu vaikuttavat korvauksen määrään. Yleisin omavastuu on 150 euroa.
  • Korvausta on haettava vuoden sisällä vahingon sattumisesta.

Toimi näin, jos laitteesi on rikkoutunut tai kastunut

  1. Jos laitteesi takuu on voimassa ja rikkoutuminen kuuluu takuun piiriin, ole ensin yhteydessä laitteen myyjään.
  2. Jos takuu ei kata rikkoutumista, ota yhteyttä Reseteen tai iTapsaan ja kerro olevasi Ifin asiakas.
  3. Huoltoliike kertoo, kannattaako laitteesi korjata ja antaa suullisen hinta-arvion.
  4. Saat yhteistyökumppanin edut käyttöösi silloinkin, kun laitteesi korjaussumma jää alle omavastuun.
  5. Jos korjauskustannukset ylittivät vakuutuksesi omavastuun tai laitteen vaurio ei tule asiantuntijan huollossa kuntoon, tee vahinkoilmoitus.

Jos laitteesi on varastettu tai kadonnut

Laite varastettu

Toimi näin

  1. Tee poliisille rikosilmoitus.
  2. Ilmoita varkaudesta operaattorillesi ja pyydä operaattoriasi estämään laitteen käyttö. Näin vältyt yllätyksiltä seuraavassa puhelinlaskussasi. Tarvitset laitteen käytönestoon IMEI-koodin. Se löytyy yleensä pakkauksessa olevasta valkoisesta tarrasta.
  3. Täytä vahinkoilmoitus varastetusta laitteesta. Samalla lomakkeella voit ilmoittaa myös muista varastetuista esineistä.

Laite kadonnut

Toimi näin

  1. Yritä ensin paikantaa laitteesi paikannuspalvelun avulla. Katso paikannusohjeet Apple- tai Android-laitteille.
  2. Tee ilmoitus operaattorillesi ja pyydä sulkemaan SIM-kortti. Kadonnut laite ja SIM-kortti ovat tietoturvariski.
  3. Täytä vahinkoilmoitus kadonneesta laitteesta.

Vahinko ulkomailla

Voit korjauttaa rikkoutuneen laitteen kotimaassa. Älä hävitä vahingoittunutta laitetta ennen kuin olet saanut korvauspäätöksen.

Varkaustapauksessa tee mahdollisuuksien mukaan rikosilmoitus paikalliselle poliisille ja toimi, kuten muiden matkatavaroiden kanssa. Vahinkoilmoituksen voit tehdä kotiin palattuasi.

Vakuutuskorvauksen määrä

Korvauksen määrään vaikuttavat puhelimen tai tabletin hinta, ikä, korjauskulut ja vakuutuksesi omavastuu. Korvaus perustuu ensisijaisesti korjauskuluihin, joista vähennetään vakuutuksen omavastuu. Korvauksen määrä on kuitenkin enintään sama kuin laitteen arvo ikävähennysten jälkeen.

Voit tarkistaa vakuutuksesi laajuuden ja omavastuun Omilta sivuilta.

Ikävähennys

Laitteen osto­vuosi Laaja koti­vakuutus LaajaPlus-koti­vakuutus
PuhelinTablettiPuhelinTabletti
0 %0 %0 %0 %
-25 %-20 %0 %0 %
-50 %-40 %-25 %-20 %
-75 %-60 %-50 %-40 %
-100 %-80 %-75 %-60 %
Oma­vastuuesim. -150 €esim. -150 €

Esimerkkejä tyypillisistä vahingoista

Kun nousin autosta, viime vuonna hankkimani Apple iPhone -puhelin tippui taskusta maahan. Puhelimen näyttö särkyi.

Huoltoliike vaihtaa puhelimeesi uuden näytön. Korjaus maksaa 239 euroa. Kotivakuutuksesi omavastuu on 150 euroa, joka vähennetään korjauskuluista. Vakuutuksesta maksetaan sinulle siis 89 euron korvaus. Puhelimesi takuu säilyy voimassa.

Ostin lomamatkalla Samsung Galaxy -puhelimen. Palattuani ostosreissulta hotellille puhelin tippui lattialle, ja sen näyttö meni rikki.

Korjaus kannattaa uuden samanlaisen puhelimen hintaan asti. Voit halutessasi korjauttaa puhelimen matkakohteessasi ja ilmoittaa korjauskulut meille. Olet valinnut matkatavaravakuutukseesi 50 euron omavastuun, ja se vähennetään korjauskuluista.

Voit vaihtoehtoisesti korjauttaa puhelimen lomasi jälkeen Resetellä, jolloin saat asiakasetuna

  • 20 euron alennuksen korjauskuluista
  • lainalaitteen korjauksen ajaksi sekä
  • ilmaisen näytönsuojakalvon.

Muista mainita olevasi Ifin asiakas, niin saat asiakasedut käyttöösi.

Korjauskuluista vähennetään matkatavaravakuutuksesi omavastuu, 50 euroa.

Kaksi vuotta sitten ostamani puhelimen näyttö rikkoutui pudotessaan.

Oletetaan, että uusi samanlainen puhelin maksaa tällä hetkellä 245 euroa. Olet valinnut kotivakuutukseesi 150 euron omavastuun. Puhelimen iästä johtuen sen arvo on pienempi kuin vakuutuksen omavastuu. Vakuutuksesta ei siksi jää korvattavaa.

Puhelimesi on kuitenkin mahdollista korjata, ja korjaaminen on edullisempaa kuin uuden samanlaisen puhelimen ostaminen. Jos korjautat puhelimesi iTapsassa, saat Ifin asiakkaana näytön suojakalvon veloituksetta, kun puhelimen näyttö vaihdetaan.

Tänä vuonna hankkimani Android-puhelin putoaa sateella vesilätäkköön ja sen näyttö halkeaa. Puhelimen sisälle pääsee vettä ja se sammuu.

Puhelimen korjaus ei onnistu. Saat korvauksena uuden puhelimen hinnan, josta on vähennetty omavastuu.

Usein kysytyt kysymykset iTapsalta

Kauanko huolto kestää, ja tarvitseeko minun varata aikaa?

Yleisimmät iPhone- ja Android-laitteiden viat korjataan keskimäärin tunnissa, usein nopeamminkin. iPad-huollot valmistuvat tyypillisesti 1–3 työpäivässä.

iPhone-huolloille ei tarvitse varata aikaa. Voit viedä laitteesi lähimpään huoltoliikkeeseen tai lähettää puhelimen huoltoon postitse.

iTapsan huoltoliikkeistä löytyy yleisimpien Android-laitteiden varaosia. Varaosien saatavuus kannattaa kuitenkin tarkistaa ennalta joko soittamalla 029 0300 162, kysymällä nettisivujen chatistä, Facebookista tai sähköpostitse myynti@itapsa.com. Voit olla iTapsaan yhteydessä myös WhatsApp-viestillä numeroon +358447007900.

Mitä laitteita iTapsa huoltaa?

Applen lisäksi iTapsassa huolletaan varaosien saatavuuden puitteissa kaikkia yleisimpiä malleja esimerkiksi Samsung, Huawei / Honor, OnePlus, LG, Sony, Xiaomi sekä Oukitel. Muista puhelinmalleista, varaosien saatavuudesta ja hinnaston ulkopuolisista huolloista kannattaa ottaa suoraan yhteyttä soittamalla numeroon 029 0300 162 tai lähettämällä viesti iTapsalle.

Mitä huoltoja iTapsan nopeuslupaus koskee?

Nopeuslupaus "Puhelimesi korjaus alle tunnissa – tai huolto puoleen hintaan" koskee lähes kaikkia iPhone huoltoja, kun varaosa on saatavilla huoltoliikkeen varastossa. Nopeuslupaus ei koske rungon vaihtoja, kosteusvaurioiden korjaamista eikä iPad-huoltoja. iTapsan sivuilta löytyy "Puhelimesi korjaus alle tunnissa – tai huolto puoleen hintaan" -kuva niiden huoltojen kohdalta, joihin annetaan nopeustakuu.

Mitä, jos korjattu vika uusiutuu?

Saat aina kahden vuoden takuun iTapsan tekemälle huoltotyölle ja varaosalle. Jos sama ongelma uusiutuu takuuaikana, ongelma korjataan veloituksetta. Akun vaihdolle annetaan vuoden takuu. Takuu ei koske kosteusvaurioita.

Takuu ei kuitenkaan kata mekaanisia vaurioita, kuten puhelimen pudotuksesta johtuvaa vikaa. Lisätietoja iTapsan takuuehdoista.

Laitteeni kastui, miten toimin?

Jos laite on päällä, sammuta se. Jos laite sammui kastumisen yhteydessä, älä yritä laittaa sitä päälle tai ladata sitä. Vesi ja sähkö ovat huono yhdistelmä elektronisille laitteille, ja puhelimen pelastusmahdollisuudet heikentyvät huomattavasti, jos lataat puhelinta.

Toimita laite tarkistettavaksi ja huoltoon niin nopeasti kuin mahdollista. Jos joudut odottamaan, että pääset käymään liikkeessä, säilytä laitetta kuivassa huoneilmassa. Voit myös laittaa laitteen muovipussiin riisin kanssa, sillä riisi imee kosteutta itseensä.

Usein kysytyt kysymykset Reseteltä

Kuinka kauan puhelimen korjaus kestää?

Korjaamme puhelimesi vian yleensä noin tunnissa. Jos asioit myymälässämme, ajan varaamisella varmistat, että sinulle on varaosat varattuna ja teknikkomme odottaa työtäsi.

Jos toimitat puhelimesi drop point -pisteelle DNA Kauppaan tai postilla, menee yhden suunnan kuljetukseen yleensä vuorokausi.

Säilyykö puhelimeni takuu?

Resete on laitevalmistajien valtuuttama huolto ja käytämme ainoastaan alkuperäisiä varaosia ja laitevalmistajan työkaluja. Tämä takaa sen, että laitteesi laitevalmistajan takuu säilyy myös korjauksen jälkeen.

Onko puhelimeni vesitiivis myös korjauksen jälkeen? 

Reseten alkuperäiset osat ja viralliset prosessit varmistavat puhelimesi vesitiiveysluokituksen säilymisen. Monilla laitevalmistajilla on myös vesitiiveystesti, mikä suoritetaan lopputestauksen yhteydessä.

Onko minun mahdollista saada lainalaite korjauksen ajaksi? 

Saat halutessasi Reseten myymälöistä ja Reseten drop pointeista lainalaitteen veloituksetta käyttöösi. 

Puhelimen näyttö rikki

Puhelimen näyttö menee yllättävän helposti rikki ja se onkin selvästi yleisin puhelimille sattuva vahinko. Näytön rikkoutumisen taustalla on tyypillisesti useampia kolahduksia, jotka ovat jo aiemmin heikentäneet näytön kestävyyttä.

Jopa hieman vanhemman puhelimen näyttö kannattaa korjata tai vaihtaa, jos puhelin on muuten toimintakunnossa.

Jos puhelimen lasi on rikki

Puhelimen käyttö on yleensä vielä mahdollista, jos vain puhelimen lasi on rikki ja varsinainen näyttö on pysynyt ehjänä. Pahasti rikkoutuessaan kosketusnäyttö ei enää toimi, näytön värit voivat näkyä väärin tai puhelimen näyttö on kokonaan pimeä.

Koske näyttöä varovasti, sillä rikkoutunut lasi voi viiltää haavan ja näytöstä voi irrota teräviä lasinsirpaleita. Jos sinun tarvitsee käyttää puhelinta, suojaa rikkoutunut näyttö teipillä tai kontaktimuovilla. Tällöin myöskään kosteus tai pöly eivät pääse puhelimen sisälle.

Hei! Oliko tällä sivulla oleva tieto sinulle hyödyllistä?

Sivun sisältö oli hyödyllistä

Älä kirjoita palautteeseen henkilötietoja, kuten nimeä, puhelinnumeroa, sähköpostia, osoitetta tai muita arkaluonteisia tietoja.

Et voi hoitaa vakuutusasioitasi tai jättää yhteydenottopyyntöä tämän palautelomakkeen kautta. Emme voi vastata jättämääsi palautteeseen. Jos haluat vastauksen, lähetäthän meille viestin Omien sivujen kautta.

* Pakollinen kenttä
Lomake lähetetään...