Hur lång tid tar reparationen och behöver jag boka tid?
De vanligaste felen på iPhone- och Android-enheter repareras på en timme, ofta också snabbare. iPad-service tar i allmänhet 1–3 arbetsdagar.
Du behöver inte boka någon tid för iPhone-service. Du kan föra din telefon till närmaste reparatör eller skicka telefonen på service per post.
Hos iTapsa finns reservdelar till de vanligaste Android-enheterna. Det lönar sig emellertid att kontrollera tillgången till reservdelar antingen genom att ringa numret 029 0300 160, fråga chatten på webben, via Facebook eller per e-post på adressen myynti@tapsa.com. Du kan också kontakta iTapsa med ett WhatsApp-meddelande på numret +358 44 700 7900.
Vilka enheter servar iTapsa?
Utöver Apple servar iTapsa inom ramen för tillgången till reservdelar de vanligaste modellerna, t.ex. Samsung, Huawei/Honor, OnePlus, LG, Sony, Xiaomi och Oukitel. När det gäller övriga telefonmodeller och service som inte ingår i prislistan är det bäst att direkt ta kontakt per telefon på numret 029 0300 160 eller genom att skicka ett meddelande till iTapsa.
Vilken service omfattas av iTapsas snabbhetslöfte?
Löftet att telefonen repareras på mindre än en timme eller du får servicen till halva priset gäller nästan all iPhone-service, då reservdelarna finns i affärens lager. Snabbhetslöftet gäller inte byte av ram, reparation av fuktskador eller iPad-service. På iTapsas webbplats finns en bild med snabbhetslöftet invid den service som omfattas av snabbhetsgarantin.
Om ett fel som reparerats dyker upp på nytt?
Du får alltid två års garanti på servicearbetet och reservdelar hos iTapsa. Om samma problem dyker upp på nytt under garantitiden, repareras felet utan avgift. För byte av batteri ges ett års garanti. Garantin gäller inte fuktskador.
Garantin omfattar emellertid inte mekaniska skador, såsom fel som beror på att telefonen tappats i golvet. Läs mer om iTapsas garantivillkor.
Min telefon har blivit våt, vad ska jag göra?
Om telefonen är på, stäng av den. Om telefonen slocknade i samband med att den blev våt, försök inte starta om eller ladda den. Vatten och el är en dålig kombination för elektroniska anordningar, och möjligheterna att rädda telefonen minskar betydligt om du laddar den.
För mobiltelefonen till service för granskning så snabbt som möjligt. Om du inte har möjlighet att genast gå till ett serviceställe, förvara telefonen i torr inneluft. Du kan också lägga telefonen i en plastpåse med ris, eftersom riset suger åt sig fukt.