Direktersättning
Ifs djurförsäkringar omfattar direktersättning, som underlättar besök hos veterinären eftersom kliniken ansöker om ersättning i ditt namn. Vid sjukdom eller olycka som ersätts ur försäkringen betalar du endast självrisken.
Direktersättningstjänsten har öppet varje dag 8–24.
Hitta närmaste klinikHur fungerar direktersättningen om djuret blir sjukt?
- Ta vara på djurförsäkringens försäkringsnummer, som du hittar på Mina sidor eller via appen If Mobil. Den tiosiffriga försäkringsnummern börjar med numren 201 eller 205.
- Uppge försäkringsnumret i samband med att du anmäler dig på djurkliniken.
- Efter veterinärbesöket ansöker djurkliniken om ersättning i ditt namn. Du får beslutet inom oftast 10 minuter.
- Om direktersättningen godkänns, betalar du bara självrisken på kliniken.
- Ersättningsbeslutet hittar du på Mina sidor.
Djurkliniker
Hitta närmaste djurklinik som erbjuder direktersättning genom att tillåta platsdelning:
Dela min platsEller välj ort i menyn:
Vanliga frågor om tjänsten
Nedan hittar du svar på vanliga frågor om direktersättningen.