Palkkailmoituksen täyttöohje
Palkkatiedot tulorekisteristä
Käytämme aina tulorekisterin tietoja, kun tiedot ovat sitä kautta saatavilla. Lähetämmekin palkkailmoituslomakkeen täytettäväksesi vain tarvittaessa.
Työtapaturmavakuutuksen palkkailmoituksen täyttöohje
Työtapaturmavakuutuksen palkkailmoituksen tietoja käytetään työtapaturmavakuutuksen ja työntekijäin ryhmähenkivakuutuksen maksun laskennassa, joten täytä tiedot huolella.
- Esitäytetty palkkailmoitus lähetetään digitaalisten palveluiden kautta tai postitse. Tarkista tiedot ja merkitse mahdolliset muutokset ja korjaukset kyseisen tiedon kohdalle. Jos tiedot eivät mahdu niille varattuun kenttään, voit käyttää erillistä liitettä täydentämään lomaketta.
- Kausi, jolta palkkatiedot ilmoitetaan, on mainittu palkkailmoituksen alkuosassa. Jos jonkin kohteen vakuutuskausi poikkeaa palkkailmoituksen alkuosassa kerrotusta ilmoituskaudesta, on tästä maininta kyseisen kohteen kohdalla.
- Tarkista ja tarvittaessa korjaa palkkailmoituksen alussa mainittu tieto yrityksesi toimialasta.
-
Huomaathan, että palkkailmoitus voi olla tarpeen vain osasta yrityksen vakuuteutuista. Tällöin saamme loput tiedot tulorekisteristä.
Palautus ja allekirjoitus
Palauta palkkailmoitus täytettynä lomakkeessa annettuun määräpäivään mennessä joko sähköisesti tai lomakkeesta ilmenevään osoitteeseen. Palkkatietoja ei voi ilmoittaa puhelimitse. Vakuutuksenottajan tai hänen edustajansa tulee allekirjoittaa palkkailmoitus. Ilmoita lomakkeen lopussa myös yhteyshenkilö, jolta saamme tarvittaessa lisätietoja.
Muista tarkistaa tai merkitä ilmoituksen loppuun pyydetyt tiedot pankkitilistä.
Palauta ilmoitus, vaikka palkkoja ei olisi maksettu ilmoituskauden aikana. Merkitse tällöin palkaksi 0 euroa.
Sähköinen palkkailmoituslomake
Jos käytät sähköistä kansiotamme, voit helposti hoitaa asian sähköisen palkkailmoituksen avulla. Katso ohjevideo