Asiakaspalvelu yrityksille
Usein kysytyt kysymykset
Kuinka otan verkkolaskutuksen käyttöön, miten päivitän verkkolaskutustietoni, mihin ilmoitan yritykseni tilinumeron maksunpalautusta varten, voinko maksaa muun pankin tilille?
Näihin ja muihin laskuihin ja maksamiseen liittyviin kysymyksiin löydät vastaukset kootusti laskutuksen usein kysytyistä kysymyksistä.
Yleisimmät vahinkotilanteet
Liikenne
Tarvitsetko hinausta tai tiepalvelun apua?
Tuulilasin korjaus
Henkilövahinko liikenteessä
Yrityksen henkilöstö
Työtapaturma
Sairastuminen tai vapaa-ajalla sattunut tapaturma
Matkavahinko, kuten sairastuminen, tapaturma, matkan peruuntuminen, viivästyminen tai matkatavarat.
Yrityksen omaisuus
Vesivahinko
Murtovarkaus tai ilkivalta
Minne toimitan vahinkoon liittyvät lisäselvitykset ja liitteet?
Vahinkojen liitteet ja lisäselvitykset voit pyydettäessä ilmoittaa digipalveluiden kautta. Jos yrityksesi ei käytä digipalveluita, voit olla yhteydessä yritysten korvauspalveluun 010 19 16 00. Säilytä tositteet kunnes saat korvauspäätöksen.
Ohjeet vahinkotilanteisiin
Korvaussivuiltamme löydät kaikki vahinkotilanteet. Sivuilla kerromme, mitä vakuutukset korvaavat ja miten autamme sinua.
Muutoksenhaku korvauspäätökseen
Jos olet tyytymätön Ifin ratkaisuun vahinkoasiassasi, ota ensin yhteys asiaasi käsitelleeseen korvausosastoon Ifissä. Voit pyytää meitä käsittelemään korvauspäätöksen uudelleen.
Katso ohjeet muutoksenhakuun
Korvauspalvelu
Kaikki yrityksen vahingot 010 19 16 00
Työtapaturmat 010 19 16 00 tai tyotapaturmakorvaukset@if.fi
Tilaa tunnukset
Jos sinulla ei vielä ole käyttöoikeuksia yrityksesi Omille sivuille, voit tilata oikeudet helposti verkosta.
Haluan tehdä muutoksia yritykseni vakuutukseen tai päivittää asiakastietojani.
Voit ilmoittaa muutoksista digipalveluissa, Yrityskansiossa tai Yrityksen Omilla sivuilla. Voit ilmoittaa vakuutusmuutoksista valitsemalla kyseisen vakuutuksen, johon haluat tehdä muutoksia. Kirjaudu digipalveluihin
Mistä saan vakuutustodistuksen?
Voit tarvita todistuksen yrityksen vakuutuksista erilaisiin tilanteisiin, esimerkiksi palveluiden ja urakoiden kilpailutustilanteissa. Yrityskansiosta tai Yrityksen Omilta sivuilta voit itse ladata vakuutuksen voimassaolotodistuksen. Yrityskansiossa voit ladata todistuksen vakuutusluettelosta. Yrityksen Omilta sivuilta löydät sen Asiakirjat-välilehdeltä. Kirjaudu digipalveluihin
Mistä saan Green Cardin yritykseni ajoneuvolle?
Tilaa matkavakuutuskortti yrityksesi vakuutetuille työntekijöille
Tietoturvasyistä emme käytä sähköpostia vakuutusten tai korvausasioiden hoitamiseen. Voit lähettää meille tietoturvallisen viestin digipalvelumme kautta. Digipalveluissamme tietoliikenneyhteys on salattu, ja vain sinä näet omat tietosi.
Voit myös jättää soittopyynnön, soittaa meille tai käyttää chatia.
Ifillä ei ole enää asiakaskonttoreita. Palvelemme sinua digipalveluissamme ja puhelimitse.
Palvelemme numerossa 010 19 15 00 ma–pe klo 8–17, tai jätä soittopyyntö.
Vahinkoasioissa palvelemme numerossa 010 19 16 00 arkisin:
- ajoneuvot klo 9–16
- omaisuus klo 9–16
- henkilö klo 9–16
- kuljetus- ja pienalusvahingot klo 9–16
- vastuuvahingot klo 9–16
- oikeusturva klo 10–14
010 19 -alkuiset numerot
- Oman teleoperaattorisi perimä normaali, matkapuhelumaksu. Lankaverkosta soitettuna hinta on paikallisverkkomaksu.
010 51 -alkuiset numerot
- 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/minuutti niin matkapuhelimesta kuin lankaverkosta soitettuna. 010 51 -alkuisia ovat esimerkiksi osa yrityspalvelunumeroistamme.
Tallennamme osan asiakaspuheluistamme. Käytämme asiakaspuhelutallenteita palvelumme laadun kehittämiseen ja henkilökuntamme koulutukseen. Tallenteita saavat käsitellä vain siihen oikeutetut henkilöt, joita sitoo vaitiolovelvollisuus.