If Mobiili

If Mobiili on puhelinsovellus, jonka avulla hoidat vakuutusasioitasi missä ja milloin vaan. Lataa sovellus puhelimeesi!

If Mobiilissa hoidat vakuutusasiasi kuntoon nopeasti

If Mobiili on helpoin tapa käyttää Omia sivuja. Ensimmäisen käyttöönoton jälkeen voit kirjautua haluamallasi PIN-koodilla ilman pankkitunnuksia. Lisäksi voit käyttää sormenjälki- tai kasvojentunnistusta, jos puhelinmallisi mahdollistaa nämä. 

If Mobiilissa voit esimerkiksi

nainen katsoo puhelintaan

Psst! Muistathan päivittää If Mobiilisi App Storesta tai Google Playstä aika ajoin! Lue, mille laitteille If Mobilii sopii ja muut usein kysytyt kysymykset

Usein kysytyt kysymykset If Mobiilista

Jos sinulla on kysyttävää If Mobiilin käytöstä, saatat löytää vastauksen nopeimmin usein kysytyistä kysymyksistä. Saat myös apua asiakaspalvelusta – olemme täällä sinua varten!

Mitä teen, jos saan ilmoituksen, että sovelluksen käyttöönotossa on virhe?

Joskus saatat saada seuraavan ilmoituksen: ”Valitettavasti sovelluksen käyttöönotossa tapahtui virhe. Tarkista verkkoyhteys ja yritä uudelleen". Tässä ohjeet, mitä tehdä.

  1. Poista If Mobiili ja lataa se uudelleen.
  2. Avaa If Mobiili ja aloita tunnistautuminen painamalla "Aloita tästä".
  3. Valitse pankkisi ja tunnistaudu siirtymällä pankkisi sovellukseen. Kun olet valmis tunnistautumisessa, älä sulje pankkisovellusta, vaan jätä se auki näytölle.
  4. Siirry takaisin If Mobiiliin täppäämällä näytön alareunassa olevaa neliötä ja valitse "sovelluskarusellista" If Mobiili. Älä mene puhelimen kotinäytölle, äläkä valitse If Mobiili -ikonia.
  5. Paina Jatka-nappulaa. Jos ensimmäisestä täppäyksestä ei tapahdu mitään, paina Jatka-nappulaa toisen kerran. 

Miksi tunnistautumisen jälkeen näen virhesivun “Verkkosivu ei ole saatavilla”?

If Mobiilissa vahva tunnistautuminen tehdään Mobiilivarmenteen tai pankkitunnistautumisen avulla, jotka käyttävät apunaan puhelimesi selainta. Jotkin selaimet saattavat estää sovelluksen avaamisen ja tästä syystä kirjautumisprosessi katkeaa ja näet virheilmoituksen “Verkkosivu ei ole saatavilla”. Tällainen tilanne on ollut aiemmin esimerkiksi F-Securen Safe Browserissa, mutta selaimen viimeisimmässä versiossa ongelman pitäisi olla poistunut.

Mikäli ongelma jatkuu, kannattaa kirjautumisen ajaksi oletusselain vaihtaa joksikin If Mobiilin tukemista selaimista, esimeriksi Chrome (Android) tai Safari (iOS), jotta kirjautumisprosessi pääsee etenemään kitkatta loppuun. Varmistathan myös, että sinulla on If Mobiilin tuorein versio aina ladattuna sovelluskaupasta.

Mille laitteille sovellus on saatavilla?

Sovellus on saatavilla Applen laitteille ja Androidille.

Applen laitteella sovellusta käytettäessä on oltava asennettuna iOS 11 tai tuoreempi versio, Androidilla käyttöjärjestelmän tulee olla 7 tai uudempi.

If Mobiili toimii iPhone 5 -puhelimella ja sitä uudemmilla malleilla. 

Miksei kirjautuminen Android-laitteella onnistu?

Jotkin Android-käyttöjärjestelmän versiot sulkevat sovelluksen akun käytön säästämiseksi, kun sovellus siirretään taustalle pankin tunnuslukusovelluksen käytön ajaksi. Tällöin kirjautuminen ei onnistu.

Jos mahdollista, kokeile kirjautumista tunnuslukukortilla tai Mobiilivarmenteella pankin tunnuslukusovelluksen sijaan. Voit myös optimoida akun käyttöä sovelluskohtaisesti ja sallia sovelluksen käytön taustalla. Tämän voit tehdä puhelimen asetuksissa, jonka valinnat voivat olla erilaiset eri puhelinmerkeillä ja Android-versioilla.

Näin muutat akun optimointia:

Huawei/Honor

  • Avaa puhelimen hallinta
  • Valitse akku-kuvake
  • Valitse suojatut sovellukset tai käynnistä
  • Valitse listalta If Mobiili ja vaihda kytkin pois päältä
  • Vaihda avautuvan listan kohdasta Suorita taustalla kytkin päälle

Samsung

  • Avaa puhelimen asetukset
  • Valitse sovellukset
  • Valitse If Mobiili
  • Valitse akku
  • Valitse optimoi akun käyttö
  • Avaa yläreunan valikko ja vaihda ”sovelluksia ei optimoitu”-> ”kaikki”
  • Etsi listasta If Mobiili ja vaihda kytkin pois päältä

Xiaomi

  • Avaa asetukset
  • Valitse akku & suorituskyky
  • Valitse oikean yläkulman ratas -kuvake
  • Valitse sovelluksen virransäästö
  • Valitse listasta If Mobiili
  • Valitse ei rajoituksia tai rajoita taustasovelluksia

OnePlus

  • Avaa asetukset
  • Valitse akku
  • Valitse Akun käytön optimointi
  • Valitse listasta If Mobiili
  • Valitse älä optimoi

Mitä teen, jos olen unohtanut PIN-koodini?

Paina ”Unohditko PIN-koodisi?” -linkkiä sovelluksen aloitusnäkymässä, jossa normaalisti antaisit PIN-koodisi. Seuraa tämän jälkeen sovelluksen ohjeita.

Miten saan sormenjälki- tai kasvojentunnistuksen päälle?

Jos sormenjälkitunnistus tai kasvojentunnistus on mahdollista laitteellasi, voit kytkeä ne päälle, kun otat sovelluksen käyttöön ensimmäisen kerran tai myöhemmin sovelluksen asetuksissa.

Pääset sovelluksen asetuksiin, kun painat sovelluksen aloitusnäkymässä rataspyörän kuvaa. Löydät rataspyörän kuvan näytön oikeasta yläkulmasta.

Miten saan sormenjälki- tai kasvojentunnistuksen pois päältä?

Voit kytkeä sormenjälki- tai kasvojentunnistuksen pois päältä sovelluksen asetuksissa ja kirjautumalla sisään PIN-koodilla. Avaa sovellus, mutta älä kirjaudu sisään.

Paina sovelluksen aloitusnäkymän oikeassa yläkulmassa olevaa rataspyörän kuvaa ja kytke sormenjälkitunnistus tai kasvojentunnistus pois päältä.

Miten kirjaudun ulos sovelluksesta?

Pääset kirjautumaan ulos sovelluksesta oikean yläkulman valikosta. 

Maksaako sovelluksen lataaminen tai käyttö?

Sovelluksen lataaminen tai käyttö eivät maksa mitään. Huomioi kuitenkin mahdolliset operaattorisi perimät netinkäyttökustannukset.

Millä kielellä käytän sovellusta?

Laitteen kieli määrittää myös If Mobiilin kielen. Jos olet valinnut laitteen kieleksi suomen, If Mobiililla kirjaudut Omille sivuille. Jos laitteesi kieli on ruotsi, If Mobiililla kirjaudut Mina sidoreille. Kaikilla muilla laitteen kielillä If Mobiililla kirjaudut Omille sivuille.

Voinko tehdä If Mobiilissa samat asiat kuin Omilla sivuilla?

Voit käyttää If Mobiilia lähes kaikkien asioiden hoitoon. Jos haluat täyttää esimerkiksi terveysselvityksen tai tehdä auton rekisteröintitietoihin muutoksia, mitkä vaativat vahvaa tunnistautumista, If Mobiili ohjaa sinut tunnistautumaan Omille sivuille nettiselaimella.

Saanko sovelluksen kautta apua, jos sairastun lomamatkalla ulkomailla?

Löydät Omilta sivuilta digitaalisen matkavakuutuskortin, jolla todistat matkavakuutuksesi voimassaolon matkalla. Löydät siitä kaiken tarvitsemasi tiedon sairastuessasi ulkomailla. 

Kiireettömissä sairastapauksissa voit hyödyntää etälääkäriä. Jos tarvitset lääkärin apua kasvokkain, ole yhteydessä sopimuslääkäriverkostomme lääkäriin matkakohteessasi. Saat hätätilanteessa lisäksi apua vuorokauden  ympäri numerosta  010 19 19 19.

Katso myös nämä

Hei! Oliko tällä sivulla oleva tieto sinulle hyödyllistä?

Sivun sisältö oli hyödyllistä

Älä kirjoita palautteeseen henkilötietoja, kuten nimeä, puhelinnumeroa, sähköpostia, osoitetta tai muita arkaluonteisia tietoja.

Et voi hoitaa vakuutusasioitasi tai jättää yhteydenottopyyntöä tämän palautelomakkeen kautta. Emme voi vastata jättämääsi palautteeseen. Jos haluat vastauksen, lähetäthän meille viestin Omien sivujen kautta.

* Pakollinen kenttä
Lomake lähetetään...