Haasteen tavoitteena oli lisätä tietoisuutta ilmastoasioista, Ifin vastuullisuustyötä sekä kannustaa ifläisiä tekemään pieniä ilmastoystävällisiä tekoja oman hiilijalanjälkensä pienentämiseksi. Teot saattoivat olla esimerkiksi töihin käveleminen autoilun sijaan, ruokahävikin minimointi, uusien vaatteiden ostamatta jättäminen tai energian säästäminen optimoimalla jääkaapin lämpötilaa.
”Ilmastohaaste oli hyvä tapa lisätä tietoisuutta hauskalla ja mukaansatempaavalla tavalla. Se auttoi löytämään uusia konkreettisia ja simppeleitäkin tapoja tarkastella ja vähitellen myös muuttaa omia kulutustottumuksia. Kehittämällä työntekijöidemme osaamista uusilla tavoilla meistä tulee parempia keskustelukumppaneita myös asiakkaillemme, kun he kääntyvät puoleemme vastuullisuusasioissa – niin asiakaspalvelussa kuin myös korvaushakemusten käsittelyssä”, uskoo Line Gjengedal Ruud, Head of Large, Complex & International Claims.