Tämä artikkeli on yksi Ifin vastuullisuusartikkeleista.
Ifin innovatiivinen, valokuvia hyödyntävä auton tarkastus tekee korjauksesta nopeamman ja ympäristöystävällisemmän. Asiakas tekee autostaan vahinkoilmoituksen verkkosivuillamme tai puhelimitse, ja tämän jälkeen auto on tarkastettava vaurioiden kartoittamiseksi.
Perinteisesti asiakas on joutunut käymään korjaamossa kahdesti – ensin arvioinnissa ja sitten varsinaisia korjauksia varten. If kehitti digitaalisen palvelun, joka ohjeistaa autoilijoita, kuinka ottaa itse kuvia vaurioista ja lähettää ne korjaamoon vaurioiden arviointia varten. Ratkaisusta hyötyvät ympäristön lisäksi niin asiakkaat kuin korjaamotkin.
– Tämä on mahtava palvelu. Olemme saaneet runsaasti positiivista asiakaspalautetta. Käyttäjien mielestä palvelu on helppokäyttöinen ja säästää heiltä paljon aikaa. Lisäksi he arvostavat turhien ajelujen karsimisen ympäristöhyötyjä, sanoo Victoria Åström, Ruotsin Ifin Claims-toimialan Business Developer.