Tässä on Therese.
Voit kutsua häntä korvausneuvojaksi.
Mutta oikeastaan hän on lomien pelastaja.
Ifin korvausneuvojana Therese on yksi niistä, jotka vastaavat asiakkaidemme puheluihin, joita he eivät edes haluaisi soittaa. Kun kauan odotettu loma katkeaa rengasrikkoon valtatie 4:llä tai kun lapset odottavat esikoulussa, mutta auton moottori hajoaa. Silloin Therese on paikalla, asiakkaidemme rinnalla.
"Se, että voin auttaa vaikeassa tilanteessa olevaa henkilöä, tekee työstäni merkityksellistä. Eläydyn jokaiseen asiakkaaseen, jotta hän tuntisi olonsa turvalliseksi ja kokee tulleensa kuulluksi. Kyse on suhteen luomisesta jokaisessa asiakaskontaktissa ja läsnäolosta - alusta loppuun."
Stressi asiakkaan äänessä herättää myötätuntoni
- Tavoitteemme Ifissä on hyvin selkeä, Therese sanoo. Olemme täällä auttamassa asiakkaitamme silloin, kun he sitä eniten tarvitsevat. Silloin kun jotain tapahtuu, vakuutuksiamme todella testataan. Korvausneuvojana minulla on mahdollisuus vaikuttaa asiakkaaseen stressaavassa tilanteessa tekemällä hieman odotettua enemmän ja välittämällä tunnetta, että kaikki on hyvin.
Korvausneuvojalle on todella hyötyä kahdesta ominaisuudesta – empatiasta ja luovuudesta. Se, että pystyy ymmärtämään asiakkaan tilannetta ja osaa suhtautua erilaisiin reaktioihin oikein on välttämätöntä. Samaan aikaan on tärkeää osata toimia nopeasti ja ratkaisukeskeisesti.
- Ensimmäiseksi yritän rauhoittaa tilanteen ja sen jälkeen ratkaista tilanteen askel askeleelta niin nopeasti kuin mahdollista, Therese selittää. Vaikka itse tapahtuma ei olisikaan niin vakava, se voi silti herättää ihmisessä voimakkaita tunteita. Kun autoon tulee rengasrikko juuri, kun koko perhe istuu autossa matkalla lomalle, totta kai tilanne on ärsyttävä. Kun kuulen stressin asiakkaan äänessä, myötätuntoni herää välittömästi ja on minun työni tehdä kaikkeni, jotta auto saadaan takaisin tien päälle ja seikkailu voi jatkua.
Välitämme asiakkaistamme, mutta myös toisistamme
Auttavaisuus ei ole liikkeelle paneva voima vain korvausneuvojilla, vaan kuvaa koko Ifin työkulttuuria. Therese sai tämän vaikutelman jo työhaastattelun aikana ja käsitys on vahvistunut sen jälkeen monia kertoja.
- Luulen, että se on kaikkien meidän täällä työskentelevien ominaisuus. Välitämme asiakkaistamme ja myös toisistamme. Tiimihenki on erittäin tärkeää ja kaikki tukevat toisiaan. Sillä oli suuri merkitys varsinkin silloin, kun olin juuri aloittanut – aina jollain oli aikaa istua alas kanssani ja selittää asioita minulle.
Haluatko tietää lisää?
Lue lisää, millaista Ifissä on työskennellä ja millaisia paikkoja meillä on vapaana juuri nyt. Mahdollisesti löydät jotakin, jonka avulla voit siirtyä urallasi eteenpäin.
Vakuutusneuvojana Ifissä voin kehittää itseäni jatkuvasti. Säännölliset kurssit vuorottelevat sen kanssa, että voin syventää osaamistani jollain tietyllä alueella. Esimerkiksi, Therese on nyt vastuussa kollegoidensa kouluttamisesta asiakasviestinnässä.
- Kyse ei ole vain siitä, mitä sanomme asiakkaillemme, vaan ennen kaikkea siitä, kuinka sanomme. Jokaisen asiakkaan ainutlaatuinen kokemus pitää ottaa huomioon. Tapaamme niin monenlaisia ihmisiä ja jokaisen asiakkaamme tapaus on ainutkertainen. Joillekin pieni naarmu maalissa on iso juttu. Joku toinen ottaa sellaisen kevyemmin. Kahta samanlaista puhelua ei tule. Ja se juuri tekee työstäni sekä hauskaa että merkityksellistä.
Löydä ja hae töitä. Katso, kenet tunnet Ifistä ja verkostoidu kanssamme.