Tässä on Martin.
Hän ei ole vain korvausneuvoja.
Hän turvaa myös arvokkaimpia asioitasi.
Martin on todellinen autoharrastaja. Vuosien varrella noin 75 erilaista autoa on ”vieraillut” hänen pihatiellään. Jokainen niistä on ollut tarkoin valittu ja huolellisesti hoidettu. Mutta, huolimatta siitä, kuinka tärkeitä autot Martinille ovatkin, työ Ifin autovakuutusten korvausneuvojana on silti vielä tärkeämpää.
”Ihminen tulee aina ensin – auto on kuitenkin vain metallia ja maalia. Minulle se tarkoittaa asiakkaan auttamista niin hyvin kuin voin, oli sitten sattunut mitä tahansa. Ei ole olemassa turhaa korvaushakemusta, jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja minun pitää olla asiakkaan puolella.”
Uusi näkökulma voi merkitä paljon
- Huolimatta siitä, mitä asiakkaalle on tapahtunut, on minun tehtäväni varmistaa, että korvauskäsittely on mahdollisimman kitkatonta, Martin kertoo. Pitääksemme asiakkaamme tyytyväisinä, meidän on autettava heitä koko prosessin ajan. Heidän tulee voida tuntea, että olemme heidän rinnallaan alusta loppuun. Ja silloin, jos tapahtumaan liittyy myös henkilövahinkoja, soitan aina parin viikon päästä asiakkaalle vain kysyäkseni, miten asiakkaani voi.
Martin pyrkii menemään aina yhden askelen pidemmälle, jos tapaus on erityisen monimutkainen. Hän kertoo perheestä, jonka auton moottori hajosi 250 kilometrin päässä kotoa. Vahinko koronapandemian aikaan sai hänet ajattelemaan asioita uudesta näkökulmasta.
- Normaalisti auto hinattaisiin lähimmälle korjaamolle ja asiakas voi hakea sen korjauksen jälkeen. Mutta asiakkaan pakottaminen pitkälle junamatkalle takaisin korjaamolle ei tuntunut kovin hyvältä ajatukselta, kun pandemia iski. Varmistin siis, että auto pystyttiin korjaamaan perheen lähellä olevalla korjaamolla. Tavallaan pieni yksityiskohta kokonaisuudessa, mutta se merkitsi sillä hetkellä paljon.
Kestävä kehitys ja asiakastyytyväisyys kulkevat käsi kädessä
Martinia motivoi se, ettei yksikään päivä korvausneuvojana ole samanlainen. Hän pääsee käyttämään sekä analyyttisia taitojaan että kiinnostustaan ihmisiin joka päivä.
- Tapauksia on yhtä monta erilaista kuin on asiakkaitakin, Martin sanoo. Vaihtelu tekee työstä hauskaa. Minua kiinnostavat erityisesti hieman monimutkaisemmat tehtävät. Pääsen työssäni lähelle asiakkaitani, mutta myös upeita tiimiläisiäni ja välillä myös Ifin muiden osastojen ihmisiä. Toisinaan parhaan ratkaisun keksiminen on todellista tiimityötä-
Haluatko tietää lisää?
Lue lisää, millaista Ifissä on työskennellä ja millaisia paikkoja meillä on vapaana juuri nyt. Mahdollisesti löydät jotakin, jonka avulla voit siirtyä urallasi eteenpäin.
Vaikka päähuomio on aina asiakkaassa, korvauskäsittelyssä on myös muita huomioitavia asioita. Kestävä ajattelu on Ifissä tärkeä osa-alue ja pyrkimyksenä onkin tehdä kaikki korjaukset mahdollisimman ekologisesti.
Teemme yhteistyötä valtuutettujen autokorjaamojen kanssa, jotka pyrkivät meidän laillamme kestävyystavoitteisiin, Martin toteaa. On tärkeää kehittää ja tarjota fiksuja ratkaisuja myös ympäristön kannalta. Voi olla täysin mahdollista hoitaa naarmu maalaamatta koko autoa. Ja palotapauksessakin auto pystytään usein saattamaan entiselleen hyvällä työllä. Itse näen, että tällainen ajattelu hyödyttää sekä maailmaamme että asiakkaitemme – kestävät valinnat nimittäin kulkevat usein käsi kädessä nopean ja sujuvan asiakaskokemuksen kanssa.
Löydä ja hae töitä. Katso, kenet tunnet Ifistä ja verkostoidu kanssamme.