Tässä on Jeanette.
Hän ei ole vain korvausneuvoja.
Hän on myös liikkeenomistajien suojelija.
Jeanette työskentelee Ifin yritysasiakkaiden korvausneuvojana ja auttaa päivittäin yrityksiä korvaushakemusten kanssa. Se on työtä, jossa yksikään päivä ei ole samanlainen, ja asiakaskeskustelut voivat olla toisinaan hyvinkin henkilökohtaisia, vaikka varsinainen vahinko koskisikin yritystä.
“Olen työssäni osittain myös hieman psykologi. Jos toimitiloissasi tapahtuu savuvahinko ja koko elämäsi ja taloutesi on riippuvainen yrityksestäsi, se on tietenkin hyvin ahdistavaa. Minun tehtäväni ei ole silloin hoitaa vain vahinkoa, vaan myös auttaa rauhoittamaan asiakkaani mieltä.”
Hyvä kuuntelija saa vastalahjaksi kiitollisuutta
- Tässä työssä on tärkeää olla hyvä kuuntelija ja antaa asiakkaan puhua rauhassa, Jeanette sanoo. Kun toisessa päässä on vahingonkärsinyt ihminen, hän etenee usein tarinassaan epäloogisesti. Silloin on tärkeää pystyä johtamaan keskustelua oikeaan suuntaan ja käydä tapahtuma läpi yhdessä.
Eräs tapaus on jäänyt Jeanetten mieleen erityisen hyvin. Muutama vuosi sitten Tukholman keskustassa iso tulipalo tuhosi erään yrityksen toimitilan täysin ja vaikutti noin kahteenkymmeneen Ifin yritysasiakkaaseen. Tuolloin Jeanette toimi myös palotutkijana, mikä tarkoitti sitä, että hän tapasi useita liikkeiden omistajia tuhon keskellä.
- Asiakkaat saattavat reagoida tilanteeseen hyvin eri tarvoin. On erittäin ikävää, jos jotain edellä kerrotun kaltaista tapahtuu, mutta isommalle yritykselle se ei ole välttämättä niin kriittistä tai henkilökohtaista. Pienen yrityksen omistajalle, jonka koko kevään vaatemallisto on vaurioitunut savusta, voin olla todella tärkeä henkilö. Kun rauhallisesti ja selkeästi kerron, että vaatteet hyvin luultavasti voidaan puhdistaa ja näen asiakkaan helpotuksen ja kiitollisuuden, on se työssäni erityisen palkitsevaa.
Mahdollisuus kehittyä asiakkaiden rinnalla
Jeanette on tehnyt vakuutusalan työtä jo 23 vuoden ajan ja mahdollisuus auttaa ihmisiä kriisitilanteissa tekee työstä yhä edelleen motivoivaa ja merkityksellistä. Kun työtä tekee Ifin kaltaisessa isossa yrityksessä, se luo mahdollisuuksia kehittyä ajan mittaan eri tavoin.
Haluatko tietää lisää?
Lue lisää, millaista Ifissä on työskennellä ja millaisia paikkoja meillä on vapaana juuri nyt. Mahdollisesti löydät jotakin, jonka avulla voit siirtyä urallasi eteenpäin.
- Aluksi työskentelin liikennevakuutusten korvauspalvelussa, Jeanette kertoo. Nyt käsittelen yritysten omaisuusvahinkoja ja voin erikoistua esimerkiksi laitevahinkoihin tai kiinteistövahinkoihin. Tiimiläisillämme on monenlaisia taitoja ja autamme toisiamme, jotta voimme palvella asiakkaitamme mahdollisimman hyvin.
Korvausneuvojana oleminen ei kuitenkaan tarkoita vain auttamista, kun vahinko on jo tapahtunut. Vähintään yhtä tärkeä osa työtä voi olla toimia ennaltaehkäisevästi, esimerkiksi tekemällä riskikartoituksia.
- Käymme asiakkaidemme luona varmistaaksemme, että heillä on yrityksessään käytössä oikeanlaiset turvatoimet. Valvomme, että turvallisuusvaatimukset täyttyvät, tarkistamme ovien lukot, hälytysjärjestelmän ja ikkunat. Kaikki riippuu liiketoiminnasta ja siitä sijaitseeko yritys esimerkiksi suurkaupungissa vai maaseudulla. Jokainen estämämme vahinko voi vaikuttaa valtavasti yksittäiseen yrityksen omistajaan ja tuntuukin erittäin hyvältä antaa oma panos kokonaisuuteen.
Löydä ja hae töitä. Katso, kenet tunnet Ifistä ja verkostoidu kanssamme.