Fakturor och betalning

Nätfakturering gör det enklare för dig

Du kan välja en nätfaktura eller pappersfaktura som betalningsmetod. Nätfakturering är ett enkelt och effektivt sätt att hantera försäkringsfakturor.

Fördelar med online fakturering:

  • Miljövänligt och kostnadseffektivt
  • Sparar tid och resurser
  • Lägre risk för bedrägeri

Genom att välja nätfakturering får du fakturorna direkt till ditt företags bokföringssystem.

  1. Anslut till tjänsten Skapa ett avtal för nätfakturering med din bank eller annan operatör. Om ditt företag har en försäkringsmäklare, kontaktar du dem för att byta betalningsmetod.
  2. Få en adress Nätfakturaadressen kan du få från banken eller nätfakturerings­operatören. Det kan vara ett EDI-kod, IBAN eller nättjänstkod.
  3. Meddela oss Meddela oss addressen genom att kontakta kundtjänst eller använd formuläret nedan.

Hantera dina fakturor online

Du kan hantera ditt företags fakturor i vår onlinetjänst. Här kan du se en övergripande bild och historik för dina fakturor, betalningsplaner och försäkringsdokument.

Logga in och hantera dina fakturor

Kan vi hjälpa dig?

På den här sidan hittar du svar på frågor som rör fakturor och betalning. Om du fortfarande har andra frågor, kontakta oss så löser vi det tillsammans.

Kundtjänst för företag

Vanliga frågor och svar