Lasivakuutus myös osakaskoon

Ifistä saat lasivakuutuksen kaiken ikäisiin henkilöautoihin. Kun ostat kaskovakuutuksen, lisää vakuutukseesi samalla lasiturva. Lasivahinko ei vaikuta bonuksiin. 

Saat lasiturvan sekä kattavaan täyskaskoomme että edulliseen osakaskoomme.

Mies istuu autossa ja katsoo eteensä.

Tutustu lasiturvaan ja laske oma hintasi 24/7

  • Toimiva turva laseille

    Lasiturva kattaa mm. tuulilasin, sivuikkunat ja takalasin.

  • Osta verkosta, kun sinulle sopii

    Saat tuulilasiturvan myös osakaskoon.

  • Lasin korjaus ilman kuluja

    Sopimuskumppani hoitaa puolestasi vahinkoilmoituksen.

Suojaudu yleisimmältä vahingolta

Lasivahinko on todennäköisin autoilijalle sattuvista vahingoista, ja korjauksia voi koitua huonolla tuurilla useampia peräkkäin.

Kiveniskemä tuulilasissa voi tuntua pieneltä riesalta, mutta korjaamatta jättäminen on itse asiassa turvallisuusriski.

Keskimääräinen lasivahinko on viime vuosina maksanut vajaat 300 euroa, kertovat Ifin autovahinkotilastot.

Tuulilasin korjaamisesta voi selvitä 70 eurolla, mutta tuulilasin vaihto maksaa keskimäärin 750 euroa ja uusien autojen kohdalla toista tuhatta euroa.

Tuulilaseja ja muita ikkunalaseja rikkoutuu vuoden ympäri, vaikkakin eniten vahinkoja sattuu maalis-, huhti- ja toukokuussa, kun tiet sulavat ja lämpötilan vaihtelut aiheuttavat routavaurioita.

Enemmän kuin pelkkä tuulilasivakuutus

Tuulilasivakuutus tuo mielenrauhaa ruuhkaisilla sisääntuloväylillä ja kevätkeleillä, jolloin kiveniskeminen välttely on arpapeliä huolellisellekin kuskille.

Ifin lasiturva kattaa tuulilasin lisäksi sivuikkunan, takalasin, lasikaton tai lasisen kattoluukun rikkoutumisen.

Lasi kuntoon jopa ilman omavastuuta 

Kun vahinko sattuu omalle kohdalle, lasin korjaus onnistuu ilman kuluja. Lasin vaihdon kohdalla omavastuusi on 200 euroa. 

Saat vahingon sattuessa myös nopeaa ja sujuvaa palvelua. Kun viet autosi luotetuille korjaamokumppaneillemme, he hoitavat lasin kuntoon ja tekevät vahinkoilmoituksen puolestasi.

Katso ohjeet ja korjaamokumppanimme

Usein kysyttyä tuulilasivakuutuksesta

Mitä lasiturva kattaa?

Lasiturva kattaa

  • tuulilasin
  • sivuikkunan
  • takalasin
  • lasikaton tai lasisen kattoluukun äkillisen ja ennalta arvaamattoman rikkoutumisen.

Lasiturvasta ei korvata vahinkoja, jotka ovat aiheutuneet muun muassa peileille tai valoumpioille. Näihin vahinkoihin voit varautua täyskaskoon kuuluvalla törmäysturvalla.

Mikä on lasiturvan omavastuu?

Kun sinulla on lasiturva, tuulilasin vaihto onnistuu 200 euron omavastuulla.  Lasin korjaus sujuu puolestaan ilman kuluja.

Sopimuskorjaamomme arvioi, voiko tuulilasin korjata, vai pitääkö se vaihtaa.

Miten saan lisättyä turvan nykyiseen vakuutukseen?

Jos sinulla on Ifissä osakasko tai täyskasko, voit Omilla sivuilla lisätä vakuutukseesi lasiturvan. Omilla sivuilla voit myös tarkistaa lasiturvan hinnan autollesi ennen ostopäätöksen tekemistä.

Lasiturvan hankkiminen Omilta sivuilta onnistuu myös silloin, kun sinulla on Ifissä pelkkä liikennevakuutus. Tällöin sinun on kuitenkin lisättävä vakuutukseesi myös osakasko tai täyskasko. 

Siirry Omille sivuille

Miksi tuulilasin rikkoutuminen on yhä yleisempää? 

Nykyaikaiset tuulilasit ovat muodoltaan aiempaa kaarevampia, ohuempia ja kevyempiä, joten lasi halkeaa todennäköisemmin jo pienemmästä iskemästä.

Yli 90 prosenttia tuulilasin halkeamista saa alkunsa iskemistä, joista suurin osa osuu tuulilasin alareunaan. Jokainen iskemä halkeaa jossain vaiheessa. Tuulilasin halkeamista edesauttavat nopeat lämpötilan vaihtelut, tien huono kunto tai niin kutsuttu lasikorroosio eli lasin kuluminen.

Tuulilasin rikkoutumisen riskiä lisäävät talvirenkaiden kuvioiden lisääntyminen ja roiskeläppien poistuminen.

Uusissa automalleissa taka-akseli ja takapyörät on sijoitettu mahdollisimman taakse, jolloin irtokivet kimpoavat vapaammin perässä ajavan päälle.

Riittävän turvavälin pitäminen on yksi keino pyrkiä suojautumaan irtokiviltä ja renkaista irronneilta nastoilta. Esimerkiksi tietyömailla kannattaa varautua edellä ajavan lennättämiin irtokiviin

Ehjä tuulilasi on osa auton turvarakennetta

Vaurioitunut tuulilasi on huomattavasti heikompi kuin ehjä, sillä auton tuulilasi vastaa nykyään jopa 30 prosenttia kantavasta korirakenteesta.

Ehjän tuulilasin merkitys korostuu automalleissa, joissa tuulilasin tehtävä on suojata matkustajia siirtämällä kolarissa aiheutuvaa energiaa auton koriin.

Kolarissa ehjä tuulilasi voi suojata matkustamoa katon tai auton etuosan runkorakenteiden painumiselta.

Myös etumatkustajan turvatyyny on suunniteltu tukeutumaan tuulilasiin. Jos lasissa on vaurio, turvatyynyn toiminta voi kolaroidessa heikentyä, ja lasi ei välttämättä kestä tyynyn laukeamista.